Forældresamarbejde i Legehuset

I Legehuset forstår vi forældresamarbejdet som et partnerskab, hvor både I som forældre og vi som pædagogisk personale besidder en særlig viden og kendskab til jeres barn, som er nødvendigt for at kunne sikre barnets trivsel, læring og udvikling i dagligdagen. Samarbejdet bygger på respekt, nysgerrighed og dialog. Vi deler hinandens indsigter i barnets liv som et vigtigt led i det daglige pædagogiske arbejde og forældresamarbejde.

Vi tilbyder samtaler gennem hele barnet institutionstid. Målet for samtalerne er en fælles forståelse for jeres barns trivsel og udvikling. Samtalerne er med til at give et helhedsbillede af barnet, fordi vi sammen kan få et nuanceret billede af jeres barn og igennem samtalerne får vi i fællesskab blik for barnets udviklingspotentiale, trivsel, læring.

I Legehuset huset vægter vi fællesskabet højt, derfor er forældresamarbejde i Legehuset er også at deltage og støtte op om de arrangementer vi holder, det være sig forældremøde med valg til bestyrelsen, stueforældremøder, julefester, forældrekaffe m.m.

Vi tilbyder en forældresamtale ca. 3 mdr. efter jeres barn er startet, men I er som forældre altid velkomne til at bede om en samtale, og vi gør det samme.

Når jeres barn får plads i Legehuset aftaler vi det nærmere forløb for opstart.